Goede opkomst onderlinge competitie Damclub Winschoten

Woensdagmiddag 4 september is de jeugdafdeling van Damclub Winschoten begonnen aan het nieuwe damseizoen 2024 – 2025. In de cursusruimte van de bibliotheek Winschoten.
Dit onderkomen is overigens een samenwerkingsverband tussen bibliotheek Winschoten en de plaatselijke damclub. Van 14:00 uur tot 16:00 uur worden de basisschoolleerlingen onderwezen in het damspel, met daaraan gekoppeld het behalen van een damdiploma. Gemiddeld bezoeken een tiental leden de jeugdafdeling. De senioren komen de woensdagavond in het gebouw van S.V. Bovenburen in actie. Op deze clubavond worden wedstrijden gespeeld voor de onderlinge competitie. Woensdagavond 11 september gaven 15 dammers acte de préséance.

Nationale Competitie
Zaterdag 14 september gaat in Nederland de Nationale Competitie van start in Ereklasse, Hoofdklasse, Eerste klasse en Tweede klasse. De ereklasse komt uit met tientallen en de overige klassen met 8-tallen. Alle groepen bestaan momenteel uit 10 teams. Alle wedstrijden starten om klokslag 12:00 uur, waarbij het speeltempo staat op “Fischer 80 + 1”. Winschoten 1 komt uit in de 2e klasse A en Winschoten 2 in de 2e klasse B. Beide Winschoter teams spelen een zogenaamde “uitwedstrijd” waarbij het 1e team Warffum 2 ontmoet in Het Hogeland College in Warffum. Het 2e team daarentegen komt zaterdag uit tegen Het Noorden 2 uit Groningen. Er wordt dan gespeeld in het Jannes van der Wal Denksportcentrum.