Nieuws Damclub Winschoten

De leden van Damclub Winschoten zijn dinsdag- en woensdagavond in het gebouw van S.V. Bovenburen in Winschoten bezig geweest met de onderlinge competitie. In totaal gaven 32 leden acte de préséance.

Wedstrijden dinsdagavond 17 september 2019
Anke Sijbesma – Richard de Rooy 0 – 2
Grieko Kruijer – Ties Willems 2 – 0
Demi Peters – Geert Lubberink 1 – 1
Nickey Loots – Yara de Veld oefenpartij
Harrie Molthoop – Ties Willems oefenpartij

Daarnaast zijn meerdere oefenpartijen gespeeld

Wedstrijden woensdagavond 18 september 2019

Ben Dekens – Jakob Pronk 0 – 2
Han Tuenter – Jilje Scheeringa 2 – 0
Janick Lanting – Jan Starke 0 – 2
Martin Viel – Ben Haan 0 – 2
Geert Lubberink – Demi Peters 1 – 1

Woensdagmiddag was de training voor de basisschooljeugd.

Damtoernooi Bibliotheek Winschoten

Zaterdag 28 september staat het damtoernooi in de bibliotheek in Winschoten gepland. Dit toernooi is een samenwerkingsverband tussen de bibliotheek en Damclub Winschoten. Organisator van de bibliotheek is Henriette Wolda. De “stilteruimte” is hiervoor gereserveerd van 10.00 tot 13.00 uur. De deelnemers worden ondergebracht in vier groepen, namelijk jeugd beginners en jeugd clubleden. Daarnaast senioren beginners en senioren clubleden. De vier kampioenen ontvangen een beker. Vooraf wordt door de organisatie bekend gemaakt het aan ronden “Zwitsers systeem” dat gespeeld wordt, met daaraan gekoppeld het speeltempo. Liefhebbers kunnen zich opgeven bij de infobalie van de bibliotheek of op de site van damclub Winschoten.