Succesvol damtoernooi in bibliotheek Winschoten

Het damtoernooi in de bibliotheek van Winschoten is zaterdag 28 september uitgelopen op een groot succes en gold als een goede promotie voor de damsport. Dit initiatief kwam overigens voor de zomervakantie uit de koker van Henriette Wolda die bij de bibliotheek een diversiteit aan activiteiten ontplooit. Nadat vorig jaar het eerste damtoernooi 22 september op de agenda stond, werd dit jaar het toernooi gepland op 28 september. Hierbij werd de plaatselijke Damclub Winschoten in de arm genomen, waarbij het duo Harrie Molthoop en Evert van Leeuwen, om 10 uur een kleine 20 damliefhebbers mochten begroeten, die in de “stilteruimte” 10 ronden “Zwitsers systeem” afwerkten met een speeltempo van 5 minuten per speler/partij. Alle deelnemers werden hierbij ondergebracht in één groep met virtueel vier groepen, onderverdeeld in jeugd en senioren. Daarbij is nog een onderscheidt gemaakt in beginnende- en clubdammers. De eerste ronde werd geloot. Vanaf de 2e ronde nam de “toernooimanager” dit over en koppelde na elke ronde spelers met een gelijk aantal punten aan elkaar.

Eindstand 2e damtoernooi in de bibliotheek in Winschoten

Beginners jeugd 1e Rick Hilbrink uit Nieuwolda
2e Elize van der Kamp uit Beerta
Clubdammers jeugd 1e Dylano Stoter uit Oude Pekela
2e Nickey Loots uit Winschoten
Beginners senioren 1e Karina Loots uit Winschoten
2e Anselmo Rafine uit Winschoten
Clubdammers volwassenen 1e Demi Peters uit Bunde
2e Jan Starke uit Oude Pekela

De kampioenen mochten een beker in ontvangst nemen uit handen van Evert van Leeuwen en Harrie Molthoop. 13 jarige Demi Peters wist maar liefst al haar 10 partijen winnend af te sluiten, waardoor ze een 100% score wist te behalen.