Damteam Winschoten 2 na remise koploper OGD

Het tweede team van Damclub Winschoten is na het gelijke spel tegen Rhederweg koploper geworden in de hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond. Winschoten 2 miste de twee basisspelers Estefano Pedro en Johan Mulder. Daarvoor werden Marchinus Mulder en Hennie Medendorp opgesteld. Alleen  Dirk Wammes en Ben Dekens kwamen tot winst waardoor de eindstand 4-4 werd. Na drie ronden heeft alleen Ben Dekens van Winschoten 2 al zijn partijen winnend afgesloten. Het eerste team van Winschoten verslikte zich voor de vierde achtereen volgende keer in en tegen Veendam met 5-3 en bezet nu met de Veendammers de 4e plek op de ranglijst. Daar basisspeler Ben Haan was verhinderd kweet “invaller” Jacob De Groot zich uitstekend van zijn taak met een puntendeling aan bord 1 tegen de sterke Peter Helwerda. In de analyse miste Gerco Lubberink de puntendeling tegen Herman Mulder. DVK uit Groningen nestelde zich via een 7-1 overwinning tegen Meeden op de 2e plaats achter het nog ongeslagen Winschoten 2.

Gedetailleerde uitslagen

DC Veendam  DC Winschoten 1