Ben Dekens kampioen van Damclub Winschoten

Derde titel in successie dit seizoen

Ben Dekens uit Winschoten is dit seizoen kampioen geworden in de onderlinge competitie van Damclub Winschoten. Goede tweede werd Jacob Pronk uit Winschoten.
Als derde eindigde junior en plaatsgenoot Gerco Lubberink. Dit kampioenschap is voor Ben de 6e titel als lid van Damclub Winschoten. De vorige titels werden behaald in seizoen 1985/1986, 1986/1987, 1987/1988, 1988/1989 en 2011/2012. In seizoen 1986/1987 eiste Ben tevens de sneldamtitel voor zich op. Ben heeft zijn sporen zeker verdient in de damsport. De euforie begon in het jaar 1963 bij het befaamde “Brintadamtoernooi” in Hoogezand, waar Ben als 15 jarige was ingedeeld in de jeugdgroep met de toen 10 jarige Harm Wiersma uit Leeuwarden. Harm werd later 6 maal wereldkampioen bij de senioren. De grondlegger van deze “Brintadamtoernooien” was de alom bekende “damgoeroe” en voorzitter van Houdt Stand Hoogezand Siep Mensonides. Zo kan Ben Dekens ook bogen op een jarenlange ervaring in de landelijke klasse van de KNDB bij Damclub “Houdt Stand” uit Hoogezand, waar hij in het “eerste” 10 tal speelde. Dit persoonlijk kampioenschap is voor Ben Dekens de derde titel dit seizoen bij Damclub Winschoten. Het begon in oktober vorig jaar op de massadamkamp in Oude Pekela waar Ben met zijn teamgenoten van Winschoten 2, Johan Mulder, Dirk Wammes en Hennie Medendorp de titel voor zich opeiste.
Met teamgenoten Johan Mulder, Dirk Wammes en Jacob Pronk pakte Ben Dekens met het viertal van Winschoten 2 verrassend de titel in de hoofdklasse van de viertallen competitie in de Oost Groninger Dambond.