Middelbare schooljeugd op damcursus in Winschoten

Vanaf 2 september is de middelbare schooljeugd welkom op de jeugdafdeling van Damclub Winschoten. Elke dinsdagavond vanaf 18.00 tot 19.00 uur kunnen de liefhebbers zich gaan verdiepen in de theorie van deze damsport, dat wordt verzorgd in het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen in Winschoten. Hierbij worden ze bijgestaan door het kader van Damclub Winschoten. De jeugd begint in navolging van de basisschooljeugd eveneens met het Van der Wal diploma. Dit diploma herbergt namelijk de grondbeginselen van het dammen, waarbij een goede basis wordt gelegd voor de vervolgcursus, het Wiersma (wit) diploma. Dit en de volgende cursussen gaan stapsgewijze dieper op de theorie in. Om deze theorie in de praktijk te brengen vinden dit seizoen in Groningen en Drenthe een 10 tal jeugdtoernooien plaats. De jeugdleider van Damclub Winschoten begeleidt en coacht dan de jeugd. De denksport over het algemeen is goede aanvulling voor de concentratie en denkvermogen.