Ashwien Mahabier uit Winschoten damt naar zilver.

Afgelopen zaterdag is een 10 tal jeugdleden van Damclub Winschoten afgereisd naar het Drentse Hijken voor deelname aan de 3e DDB Cup. De Drentse jeugdleider Rik Smit mocht in de “Dorpshoeve” ruim 60 jonge dammertjes verwelkomen en had de dammers in spe ondergebracht in 9 groepen, van maximaal 8 spelers. De nrs 1, 2 en 3 in elke groep konden na een rondtoernooi een beker in ontvangst nemen. De overige deelnemers gingen huiswaarts met een medaille. De 9 jarige Ashwien Mahabier uit Winschoten werd 2e in groep 9, Jari Sibma uit Blijham eveneens 9 jaar 3e in groep 6 en de 11 jarige Kyra van Driel uit Heiligerlee 2e in groep 5. Het drietal Merel Sibma Blijham, Stan Sibma Blijham en Cayn Nomden Winschoten, werden, 4e in hun groep. Tenslotte kwamen Amanda Lich Winschoten, Thijmen Sibma Blijham, Glenn Bisschop Winschoten en Niels Schuur uit Beerta alle vier met een 6e plaats in hun de groep, voor een medaille in aanmerking. De prijzen werden na afloop uitgereikt door voorzitter Wim Koopman van Hijken DTC.

4e DDB Cup
De 4e ronde om de DDB Cup staat gepland in Leek, echter over de wedstrijddag wordt nog beraadslaagd. Om zoveel mogelijk kinderen te laten deelnemen wordt naar een oplossing gezocht. De Drentse Dambond Cup is namelijk een cyclus van vier jeugdtoernooien in Hoogeveen, Zuidwolde, Hijken en Roden/Leek. Elk toernooi krijgt een dag winnaar die de wisselbeker mag behouden tot de volgende DDB Cup. De behaalde punten worden namelijk omgezet in percentagepunten. Na de cyclus van vier toernooien wordt de totaalstand opgemaakt en mag de kampioen met de meeste punten dit trofee behouden tot de volgende sessie.