Dubbele nominatie Damclub Winschoten

Damclub Winschoten heeft met een dubbele nominatie in de laatste week van november flink aan promotie gedaan in de gemeente Oldambt. Woensdagavond 25 november werd de eerste nominatie in de wacht gesleept in de sporthal aan de D.U. Stikkerlaan bij de uitreiking van de vrijwilligersprijs van de gemeente Oldambt in de categorie sport. De 1e plaats was hier voor zwembad “de Ringberg” in Scheemda. De tweede nominatie kwam tot stand bij de “Sportwens” van het Haijo Dijkhuisfonds. In de “Halte Democratie” aan de Havenkade-West, schaarde Damclub Winschoten zich onder de 8 genomineerden. Van de 24 inzendingen mochten dus 8 verenigingen zich 10 minuten presenteren aan de jury bestaande uit Nederlands oud schaatsster en oud sportcoach Renate Groenwoud, directeur van het “Huis voor de Sport” Rob de Waard en wethouder sport en cultuur van de gemeente Oldambt Bard Boon. Het Haijo Dijkuisfonds stelde dit jaar € 10.000,00 beschikbaar aan prijzengeld. 1e werd hier SV Drieborg, die € 5.000,00 ontving. 3e G.V. Bato uit Winschoten € 3.000,00 en 3e De Gröninger Deurtrappers € 2.000,00. Bard Boon was vol lof voor alle verenigingen die haar sportwens naar voren bracht. Sowieso kwam de sport in een positief daglicht. Voor Damclub Winschoten betekenen deze nominaties een bevestiging van hun werkzaamheden voor de damsport, dat zich niet alleen voltrekt in Winschoten. Integendeel, mede door het scholendamtoernooi voor basisscholen in de gemeente Oldambt worden in feite alle inwoners betrokken bij de damsport. Overigens was de sportwens van Damclub Winschoten de breedtesport en de jeugd meer structuur te geven. Dan moeten we denken aan de aanschaf van een digibord met beamer om het lesgeven te optimaliseren. Deze attributen kunnen tevens worden ingezet bij toernooien zoals de Halve Finale Schooldammen om de Nederlandse titel voor basisschoolleerlingen die op zaterdag 9 april plaatsvindt in Winschoten.

Presentatie Harrie Molthoop
Harrie Molthoop kweet zich uitstekend van zijn taak met een heldere uitleg waar de damclub voor staat en wat de sportwens inhield. Elke vereniging mocht namelijk met maximaal 10 personen de presentatie bijwonen in Winschoten. Damclub Winschoten was vertegenwoordigd met onder andere Grieko Kruijer, Anke Sijbesma, Edzo Luttjeboer,
Britt Jeths, Jan Starke, Marchinus Mulder, Gerco Lubberink, Ben Haan, Harrie Molthoop en Geert Lubberink.

IMG-20151129-WA0000 (3) (1) (1)