Damdagen

De periode rond de jaarwisseling staan traditiegetrouw bol van de damtoernooien in Nederland en kan de doorgewinterde dammer weer volledig aan zijn trekken komen. De komende 3 weken zijn dat een toernooi in Veendam ter gelegenheid van het 90 jarig bestaan van de plaatselijke damclub. Aansluitend vindt op maandagavond nog het gongdamtoernooi plaats in Middelstum, georganiseerd door Damclub “Ons Genoegen” uit Middelstum. Woensdag 30 december gaan de liefhebbers naar Dedemsvaart. Dit 28e Vrielingdamtoernooi trekt de laatste jaren steevast ruim 100 dammers! uit de wijde omgeving. Zaterdag 9 januari gaat het gezelschap naar Beilen waar “Houdt Stand” sinds jaar en dag de eerste zaterdag van het nieuwe jaar een Rapid toernooi verzorgd. Als klap op de vuurpijl vindt op 2 januari nog de 7e ronde van de KNDB 10 tallen competitie plaats. De Oost Groninger Dambond gaat eveneens de eerste week van januari beginnen met de 4 tallencompetitie. De eerste week van 2016 staan maandag 4 januari voor de 1e klasse op de rol Meeden 2 – Winschoten 1 en dinsdag 5 januari Winschoten 2 – Veendam 2.