Derde scholendamtoernooi gemeente Oldambt

Het derde scholendamtoernooi van de gemeente Oldambt gaat woensdagmiddag 21 januari van start met de leerlingen van groep 5/6 in het basisonderwijs. Een week later nemen de leerlingen van groep 7/8 het tegen elkaar op. Plaats van handeling is dit jaar OBS “De Bouwsteen” te Finsterwolde. Voor deze derde editie hebben zich tot nu toe 17 teams ingeschreven, uit Heiligerlee, Beerta, Oostwold, Finsterwolde en Winschoten. De teams bestaan uit viertallen met eventueel een reservespeler, die dan rouleert met de overige teamleden. De organisatie berust ook deze keer bij Damclub Winschoten. De nrs. 1 en 2 in elke leeftijdscategorie plaatsen zich voor de Provinciale Kampioenschappen op zaterdag 7 maart. De Provinciaal Groninger Dambond (PGD) is nog in onderhandelingen waar dit toernooi gaat plaats vinden. Naast het spelen in teamverband kunnen de leerlingen woensdagmiddag 18 februari opgaan voor de persoonlijke titel. Deze titelstrijd voor zowel groep 5/6 als 7/8 vindt dan plaats in het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen in Winschoten.