OBS De Tweemaster damkampioen gemeente Oldambt

Basisschoolleerlingen groep 5/6

Het derde team van OBS De Tweemaster uit Winschoten is er woensdag 15 januari in geslaagd, damkampioen te worden van het tweede scholendamtoernooi in de gemeente Oldambt. Gastheer en directeur van De Tweemaster dhr. H. Messchendorp was in zijn welkomstwoord verheugd dat deze titelstrijd in “zijn” gebouw mocht plaatsvinden. Daarna kon Harrie Molthoop van de organiserende damclub Winschoten samen met de 7 deelnemende teams in de gemeenschapsruimte even de spelregels van het dammen belichten. De viertallen kwamen uit Drieborg, Heiligerlee en Winschoten. Na een rondtoernooi werd het 3e team van De Tweemaster ongeslagen kampioen met 12 punten uit 6 wedstrijden. Goede tweede werd met 10 punten het 1e team van De Tweemaster. Derde werd uiteindelijk De Tweemaster 2 op de voet gevolgd door OBS Heiligerlee, die evenveel wedstrijdpunten bijeen had geschoven. Bordpunten gaven hier de doorslag. Het kampioensteam bestond uit, Amanda Lich, David Pronk, Armando Doddema en Cayn Nomden. De Kampioen en de nr. 2 plaatsen zich voor de Provinciale Kampioenschappen op zaterdag 8 maart in het Jannes van der Wal Denksportcentrum te Groningen. De prijzen werden uitgereikt door het organiserende duo Harrie Molthoop en Jan Starke. Na afloop werden alle deelnemers uitgenodigd deel te nemen aan het persoonlijk kampioenschap op woensdagmiddag 19 februari 2014 in het gebouw van speeltuinvereniging Bovenburen. Tenslotte vinden over een week de damwedstrijden plaats voor groep 7 en 8 in het basisonderwijs. Hier binden 11 viertallen met elkaar de strijd  aan in bovengenoemde locatie in de Molenstad.