4e scholendamtoernooi in Oost Groningen

Het 4e scholendamtoernooi in de gemeente Bellingwedde en Oldambt begint woensdag 20 januari voor groep 4 t/m 6 in het basisonderwijs. Plaats van handeling is nu het gebouw van SV Bovenburen in Winschoten waar de 4 teams een dubbele competitie afwerken. Een week later staan de teams van groep 7/8 gepland. Deze 14 teams werken 7 ronden “Zwitsers systeem” af. De deelnemende scholen komen uit Bad Nieuweschans, Bellingwolde, Blijham, Finsterwolde, Heiligerlee, Vriescheloo, Wedde, Westerlee en Winschoten. De nrs. 1 en 2 in beide leeftijdscategorieën plaatsen zich voor de Provinciale kampioenschappen op 20 februari in MFC “De Binding” in Oude Pekela. De teams bestaan uit vier spelers. In beide categorieën verdedigd OBS De Tweemaster uit Winschoten haar titel. De organisatie berust evenals voorgaande jaren bij Damclub Winschoten.

Gemeente Bellingwedde

Om de damsport in Oost Groningen (nog) meer te promoten heeft Damclub Winschoten een slimme zet gedaan door de basisscholen in de gemeente Bellingwedde eveneens te benaderen voor het 4e scholendamtoernooi, dat ooit in de gemeente Oldambt is begonnen.
Ondanks de concurrentie op allerlei gebied nemen 11 basisscholen met in totaal 18 teams deel aan dit toernooi.

Persoonlijk kampioenschap

Op woensdagmiddag 24 februari wordt het persoonlijk kampioenschap voor de basisschoolleerlingen afgewerkt. Ook nu weer in beide leeftijdscategorieën.