Cayn Nomden 1e prijs damtoernooi in Warffum

Zaterdag 6 februari vond de 3e “Regio-Cup Noord”, een damtoernooi voor jeugdspelers, plaats in “Het Hogeland College” in Warffum. In de aula kon voorzitter Eddy Groenhagen van de plaatselijke Damvereniging Warffum ruim 60 jonge dammers verwelkomen. Aan de “Regio-Cup Noord” gekoppelde jeugdleider Rik Smit uit Hijken had ondertussen de jongens en meisjes in 8 groepjes ondergebracht, met de sterkste spelers in groep 1 enzovoort. Uitgangspunt waren 8 spelers per groep, waardoor een rondtoernooi kon worden afgewerkt. De nrs. 1, 2 en 3 mochten na afloop een beker in ontvangst nemen van de PGD jeugdleider Rudolf Schwab uit Westeremden. Van de delegatie uit Winschoten werd de 11-jarige Cayn Nomden uit Winschoten 1e in groep 3 en clubgenoot Glenn Bisschop eveneens uit Winschoten 2e in groep 5. De 4e en laatste “Regio-Cup Noord” vindt plaats op 12 maart in Winschoten.

6-tal dammers uit Winschoten

Damclub Winschoten was met zes jeugdleden vertegenwoordigd bij deze cyclus van jeugdtoernooien. Zoals gezegd kwamen alleen Cayn Nomden en Glenn Bisschop in aanmerking voor een beker. Cayn kreeg de 1e prijs echter niet cadeau. Hij moest allereerst nog een barragepartij spelen met Stef Schep uit Hoogeveen. Deze wedstrijd eindigde in een puntendeling. Daar Cayn in de reguliere wedstrijd had gewonnen van Stef werd hem de 1e prijs toegekend. De tweeling Amanda en Karsten Lich uit Winschoten toucheerden een gedeelte vierde plaats in groep 4 en bleven dus net buiten de prijzen. De Broers Thymen en Wesley van Prooijen eveneens uit Winschoten zaten beide in groep 7. Thymen werd hier 5e en Wesley laatste. De jeugd deed hiermee een schat aan ervaring op bij dit jeugdtoernooi.