Damclub Winschoten 2 wint met 6 – 2 tegen DC Veendam 2

Dinsdagavond 8 maart werd de inhaalwedstrijd tussen Winschoten 2 en Veendam 2 afgewerkt in de 1e klasse van de Oost Groninger Dambond (OGD). Dankzij een 6 – 2 overwinning op medekoploper Veendam 2 heeft Winschoten 2 de eerste plaats overgenomen van de Veendammers. Door het niet opkomen van de ingeplande A. Bolwijn tegen Harm-Thijs de Boer, begon Winschoten 2 met een 2 – 0 voorsprong die na 2 uur spelen teniet werd gedaan door een zege van Grofsmid tegen Dirk Wammes, wat de tussenstand op 2 – 2 bracht. Dirk speelde tot het eindspel een goede partij en kon deze verzilveren met een loepzuivere combinatie. Helaas miste Dirk deze doorbraak naar dam en kwam na een serie minder goede zetten niet tot een goed resultaat. Gerco Lubberink zette Winschoten 2 weer op voorsprong na een winnende doorbraak combinatie tegen Andries Meester. In een onderhoudende partij trok Ben Dekens daarna de winst naar zich toe tegen Bé Brakels. Dit bracht de eindstand op 6 – 2. Met dit resultaat is Winschoten 2, met 3 wedstrijdpunten voorsprong, onbereikbaar geworden voor de Veendammers. 15 maart volgt de returnwedstrijd in Veendam. Het kampioenschap gaat evenwel tussen Winschoten 1 en Winschoten 2.

Gedetailleerde uitslag

Winschoten 2 Veendam 2