De 10 jarige Demi Peters uit Bad Nieuweschans pakt 3e prijs Provinciale damtitel

In het Kostverlorenkwartier in de Groningse wijk Kostverloren vond zaterdag 19 maart het Provinciaal Kampioenschap dammen voor pupillen en welpen plaats. Titel bij de pupillen, die zijn geboren in 2003 t/m 2005, was voor Sander Staal uit Groningen. Plaatsgenoot Wouter Keitz werd bij de welpen kampioen. Overigens zijn welpen geboren in 2006 of later. De 10 jarige debutante Demi Peters uit Bad Nieuweschans legde bij de welpen beslag op een keurige 3e plaats. Demi is via het schooldammen in Oost Groningen in contact gekomen met de damsport. Demi zit namelijk in het schoolteam van OBS Houwingaham uit Bad Nieuweschans dat zich heeft geplaatst voor de halve finale om de Nederlandse titel voor basisscholen in de welpen categorie. Deze halve finale vindt plaats op zaterdag 9 april in het Friese Ureterp. Demi heeft zich 2 weken geleden aangesloten bij de jeugdafdeling van Damclub Winschoten en is zich aan het voorbereiden op het Van der Wal damdiploma.
De prijzen werden na afloop uitgereikt door Suzanne Staal uit Groningen als Nederlands kampioene bij de pupillen meisjes.

Gedetailleerde uitslagen

Pupillen geboren in 2003, 2004 en 2005

1. Sander Staal GD Het Noorden Groningen
2. Max Doornik DG Het Noorden Groningen
3. Sebastiaan Pellikaan DG Het Noorden Groningen
4. Kyra van Driel Damclub Winschoten
5. Diba Reints DG Het Noorden Groningen
6. Glenn Bisschop Damclub Winschoten
7. Thymen van Prooijen Damclub Winschoten
8. Armando Doddema Damclub Winschoten

Armando Doddema moest zich halverwege het toernooi terugtrekken om gezondheidsredenen.

Welpen geboren in 2006 of later

1. Wouter Keitz DG Het Noorden Groningen
2. Bas Blanken Mateo DG Het Noorden Groningen
3. Demi Peters Damclub Winschoten
4. Anand Dalaj DG Het Noorden Groningen
5. Bjarne Piekema DG Het Noorden Groningen
6. Wesley van Prooijen Damclub Winschoten

De nrs 1 t/m 5 plaatsen zich automatisch voor de Nationale jeugddamdag op zaterdag 8 oktober. Dit NK is voor provincieteams en bestaan uit 5 tallen.
IMAG0680 (1) (1)