Welpenteam provincie Groningen pakt brons op Nationale Jeugd Damdag

Zaterdag 7 oktober stond de Nationale Jeugd damdag op de damkalender van de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB). Dit NK voor provincieteams bestaande uit junioren, aspiranten, pupillen en welpen, streken dit jaar neer in het Overijsselse Wesepe in “Het wapen van Wesepe”. De pupillen- en welpenteams kwamen uit met 5 tallen. De junioren- en aspirantenteams daarentegen werden gevormd door 4 tallen. Als kleinste damprovincie van Nederland behaalde het welpen- en pupillenteam van de provincie Groningen een uitstekend resultaat. Hiervoor had Provinciaal Jeugdleider Rudolf Schwab uit Westeremden spelers uitgenodigd van Damgenootschap Het Noorden uit Groningen, Damvereniging Warffum en Damclub Winschoten. In de pupillenklasse kwamen Elisabeth Kramer, Gerald Kramer, Sebastiaan Pellikaan en Wouter Keitz alle vier uit Groningen, Joost Meijer uit Bedum en Demi Peters uit Bad Nieuweschans tot een keurige 4e plaats. Het welpenteam dat werd gevormd door Bas Blanken uit Groningen, Esmee Rosema uit Den Andel, Edo Edens uit Nieuw Beerta, Janick Lanting, Sky Koghee uit Bad Nieuweschans, en Jona Bos uit Wedderveer kwam tot een uitstekende 3e plaats en kon uit handen van Johan Haijtink de bronzen medaille in ontvangst nemen.

Eindstand Pupillenklasse (spelers geboren in 2004 t/m 2006)

1. Gelderland 14 pnt
2. Drenthe 1 12 pnt
3. Noord Brabant 10 pnt