Oost Groninger Dambond begint seizoen met massadamkamp

De Oost Groninger Dambond (OGD) luidt traditioneel het nieuwe damseizoen in met een massadamkamp op dinsdag 7 november. Alle leden van de aangesloten verenigingen DVK Groningen, Rhederweg, Veendam, Meeden, Pekela en Winschoten kijken dan reikhalzend uit naar deze happening. Dit treffen wordt afgewerkt in MFC “De Binding” in Oude Pekela, waarbij de verenigingen vier-, vijf- of zestallen afvaardigen. Aansluitend gaat in november de viertallencompetitie van start met zeven teams in één groep, namelijk DVK Groningen, Veendam, Pekela, Rhederweg, Winschoten, Meeden 1 en Meeden 2. Dit alles onder leiding van competitieleider Bé Brakels uit Ter Apelkanaal. Met de aantekening dat Meeden 1, Rhederweg, DVK en Winschoten virtueel uitkomen in de hoofdklasse. Derhalve zitten Pekela, Meeden 2 en Veendam in de 1e klasse. Alleen Damclub Winschoten is tevens aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) waar het uitkomt met een 10 tal in de 1e klasse A. Daarnaast heeft Winschoten nog een welpen- en een pupillen team dat haar opwachting maakt in de jeugdklasse van de Koninklijke.