Oost Groninger dammers actief op Rapid toernooi in Beilen

Zaterdag 13 januari was het Wilhelmina zalencentrum in Beilen het decor voor het traditionele damtoernooi, georganiseerd door de plaatselijke damclub “Houdt Stand”. Wat ooit 49 jaar geleden begon in Hotel Prakken als een rondtoernooi in groepjes van 4 spelers, is momenteel uitgegroeid naar een Rapid damtoernooi met 7 ronden “Zwitsers systeem” onder een speeltempo van “Fischer 15 + 5”. Aan dit eerste nieuwjaars toernooi namen 42 dammers deel die virtueel waren ondergebracht in 3 ratinggroepen. Oost Groningen was vertegenwoordigd door Bé Brakels uit Ter Apelkanaal, Han Tuenter uit Westerlee en Geert Lubberink uit Winschoten. Daarbij toucheerde Bé Brakels in zijn ratinggroep de 3e prijs. Alle drie scoorden 6 punten uit 7 wedstrijden en waren terug te vinden in de middenmoot. Overall winnaar werd Erwin Heslinga uit Leeuwarden met 13 punten uit 7 partijen. De prijzen werden na afloop uitgereikt door Roelof Tiegelaar en Hans van der Laan van Houdt Stand.