Damdag Beilen

Gerco Lubberink 7 uit 7
De eerste zaterdag van het nieuwe jaar wordt traditioneel het nieuwjaars damtoernooi in Beilen georganiseerd door de plaatselijke damclub Houdt Stand. Secretaris Hans van der Laan kon om 10.00 uur 42 dammers verwelkomen in het Wilhelminagebouw. In één groep werden deze dag 7 ronden “Zwitsers” afgewerkt. Onder een speeltempo van “Fischer” 15+5 speelden de damliefhebbers qua rating in 4 virtuele groepen. Het merendeel van de deelnemers kwam uit de drie Noordelijke Provincies. Kampioen werd Michael Kroesbergen met 13 punten van Damgenootschap “Het Noorden” uit Groningen. Tweede werd clubgenoot Danny Staal met 11 punten en derde Gert Bosker uit Assen met 10 punten. Oost Groningen was dit keer vertegenwoordigd door Damclub Winschoten die met een drietal dammers was afgereisd naar het Drentse Beilen. Gerco en Geert Lubberink uit Winschoten wist beide een 50% score te behalen, terwijl clubgenoot Jan Starke uit Oude Pekela genoegen nam met 6 punten. Bij het “Zwitsers” systeem worden de spelers na elke ronde met een gelijk aantal punten aan elkaar gekoppeld met behulp van de “toernooimanager”. De prijzen werden tenslotte uitgereikt door bestuurslid Peter Boonstra.