Onderlinge competitie

In het gebouw van SV Bovenburen aan de Tromplaan 86 in Winschoten zijn dinsdagavond 8 mei onderstaande partijen gespeeld voor de onderlinge competitie in de beginnersgroep van Damclub Winschoten. 18 leden kwamen de clubavond bezoeken voor een wedstrijden in de onderlinge competitie of een oefenpartijtje.

Nickey Loots – Jamey Loots 2 – 0
Grieko Kruijer – Jan Starke 0 – 2
Tjerk Loots – Richard de Rooy 0 – 2
Demi Peters – Mirjam Venema 2 – 0
Anke Sijbesma – Evert van Leeuwen 0 – 2
Anne Snoey – Geert Lubberink 1 – 1
Danny Krasnice – Wim Westerbeek 1 – 1

Harrie Molthoop speelde enkele oefenpartijen.

Rapid toernooi
Dinsdagavond 29 mei wordt de laatste clubavond van dit seizoen afgesloten met een rapidtoernooi. Volgens het “Zwitsers systeem” worden vervolgens 7 á 8 ronden gespeeld.
De prijzen zullen bestaan uit bekers en medailles.

Jeugdafdeling woensdagmiddag
Lina Ammi uit Bad Nieuweschans heeft het proefexamen voor het Van der Wal diploma met succes afgelegd. Met dit resultaat kan Lina 15 mei opgaan voor haar eerste damdiploma.
Dylarius Stoter uit Bad Nieuweschans is begonnen met het proefexamen voor het “Wiersma wit” diploma. Edo Edens uit Nieuw Beerta heeft tenslotte een begin gemaakt met het examen voor het “Wiersma zwart” diploma. De laatste clubmiddag voor de jeugdafdeling wordt afgesloten op 30 mei met het spelen van een toernooitje. Ook hier bekers en medailles. De overige spelers werkten aan hun theoretische kennis en speelden oefenpartijtjes.

Demi Peters naar finale NK pupillen meisjes
Demi Peters uit Bad Nieuweschans is Hemelvaartsdag aan de finale NK pupillen meisjes in dorpshuis “Het Knooppunt” in Hoogeveen. Aansluitend de vrijdag en zaterdag erna komt ze in actie en worden in totaal 8 ronden “Zwitsers systeem” afgewerkt, onder een speeltempo van “Fischer 45 min. + 30 seconden”. De eerste wedstrijd werd Demi door loting gekoppeld aan titelgegadigde Luisse Gabbert uit Bennekom. Na schijfverlies kwam ze in het late middenspel tot een “streefstand” die wel kansen bood. Uiteindelijk verloor ze deze partij. Daarna koppelde de toernooimanager haar aan Anouk Wassen uit Hoogeveen. Hier boekte Demi haar eerste zege. In de de 3e ronde trof ze Yneke Goerres uit Aldeboarn. In deze onderhoudende partij had Yneke een iets makkelijker stand, echter in het eindspel werd een dubbele oppositie tenietgedaan door een verrassende terug ruil, waarna de oppositie in het voordeel van Demi kwam. Met deze resultaten staat Demi Peters met 4 punten uit 3 wedstrijden in de subtop. Voor de 4e ronde is Demi met zwart gekoppeld aan Tanya-Marie Cnossen uit Eindhoven, die tot dusver 5 punten heeft vergaard.

Han Tuenter koploper zomertoernooi in Friesland
Han Tuenter uit Westerlee heeft ook zijn tweede partij gewonnen op het 29e zomer damtoernooi in Mildam en Surhuisterveen nu tegen Sjouke Zijlstra uit Heerenveen. Clubgenoot Henk Prak uit Winschoten kwam maandagavond 7 mei in Surhuisterveen remise overeen tegen Gerrit Terpstra uit Surhuisterveen. De volgende ronde wordt gespeeld op dinsdagavond 15 mei in Mildam.