Jakob Pronk uit Winschoten kampioen Damclub Winschoten

Jakob Pronk uit Winschoten heeft voor de 4e keer op rij de het kampioenschap in de senioren klasse binnengehaald bij Damclub Winschoten. Sinds 2015 is deze titel in handen van Jakob, die dit seizoen ongeslagen bleef. In het gebouw van SV Bovenburen aan de Tromplaan in Winschoten speelde Jakob slechts enkele partijen remise, namelijk tegen Henk Prak, Han Tuenter en Geert Lubberink. In tegenstelling tot voorgaande jaren is de clubavond van Damclub Winschoten voor de gevorderde dammers verschoven van de dinsdag naar de woensdagavond en beginnen de wedstrijden in principe om 19.00 uur, onder een speeltempo van “Fischer 45 + 1”. Om de wekelijkse clubavond aantrekkelijk te maken en te houden, wordt op gezette tijden een training verzorgd door Jakob Pronk. De laatste clubavond van dit seizoen werd woensdag 2 mei afgesloten met een training, met als onderwerp “Podkova”. Dit interessante spelsysteem wordt in het middenspel toegepast bij een centrumomsingeling.