Jakob Pronk algeheel kampioen damclub Winschoten

De 49 jarige Jakob Pronk uit Winschoten is kampioen geworden bij de gevorderde dammers van Damclub Winschoten. Dit kampioenschap is voor Jakob de derde titel op rij, waarbij de bijbehorende wisselbeker definitief in zijn bezit komt. Bij deze onderlinge competitie kwam Jakob tot een score van 17 – 28 gevolgd door Henk Prak met 17 – 23, Ben Dekens legde met een overwinning in de laatste ronde tegen Ben Haan beslag op de derde plaats met 20 – 24. Jakob Pronk verloor slechts twee partijen, tegen Henk Prak en tegen Gerco Lubberink. Het speeltempo bij de onderlinge van de gevorderdengroep is vorig jaar bij de algemene ledenvergadering vastgesteld op “Fischer 55 + 1”. Daarbij begonnen de partijen om 19.00 uur. Bij de beginnersgroep werd Richard de Rooy uit Wedde kampioen. Op de jaarvergadering eind augustus worden de prijswinnaars gehuldigd.