Onderlinge competitie

De leden van damclub Winschoten troffen elkaar wederom bij de onderlinge wedstrijden in het gebouw van SV Bovenburen aan de Tromplaan 86 in Winschoten. Dinsdagavond 22 mei zijn onderstaande partijen gespeeld voor de onderlinge competitie in de beginnersgroep.

Tjerk Loots – Wim Westerbeek 2 – 0
Anke Sijbesma – Evert van Leeuwen 0 – 2
Hermann Loots – Jan Starke 0 – 2
Danny Krasnice – Grieko Kruijer 2 – 0
Jamey Loots – Demi Peters 0 – 2
Geert Lubberink – Anne Snoey 1 – 1

Diplomadammen
Jamey Loots is dinsdagavond 22 mei begonnen aan haar proefexamen “Wiersma zwart”.

Jeugdafdeling
Woensdagmiddag kwam de jeugd in actie, waarbij Dylarius Stoter uit Bad Nieuweschans zijn proefexamen “Wiersma wit” met een voldoende heeft afgelegd. Het examen hiervoor staat gepland op de eerste woensdagmiddag van het nieuwe damseizoen. Janick Lanting is geslaagd voor zijn vijfde diploma “Sijbrands zwart” en is onderhand bezig met “Rozenburg wit”.

Puntendeling in Friesland
Bij het 29e Zomerdamtoernooi in Friesland zijn dinsdagavond in Mildam door de clubgenoten Henk Prak uit Winschoten en Han Tuenter uit Westerlee een puntendeling overeengekomen tegen respectievelijk Bert Oegema en Luitzen van der Heide. De volgende ronde wordt gespeeld op maandag 28 mei in Surhuisterveen.

Intern sneldamtoernooi
Het damseizoen bij zowel de beginnersgroep als de jeugd wordt afgesloten met een sneldamtoernooi op respectievelijk dinsdagavond 29 en woensdagmiddag 30 mei. Naar verwachting nemen hier in totaal ruim 30 leden aan deel.