Damclub Winschoten start nieuw damseizoen

Dinsdag 4 en woensdag 5 september schuiven de ruim 40 leden van Damclub Winschoten weer achter de borden voor het nieuwe damseizoen, 2018 – 2019, in het gebouw van SV Bovenburen in Winschoten. De “oudere” jeugdleden bijten dinsdag 4 september om 18.00 uur het spits af. Tot grofweg 20.00 uur wordt, na de introductie, de theorie bijgeschaafd met daarnaast een onderlinge competitie, waarbij tevens de notatie aan de orde komt. Om 19.30 uur begint de “beginnersgroep” aan de onderlinge competitie. Daarnaast komt ook hier de theorie langs, aangevuld met oefenpartijtjes. Woensdagmiddag komt de basisschooljeugd in actie en ’s avonds staan de “gevorderde” dammers gepland.

4 teams Damclub Winschoten
De landelijke competitie van de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) voor club 10 tallen begint zaterdagmiddag 15 september, klokslag 12.00 uur. Damclub Winschoten, dat uitkomt in de 1e klasse A, speelt dan haar eerste “thuiswedstrijd” tegen Damkring Emmeloord. De competitie van de Oost Groninger Dambond (OGD) begint medio november met de 4 tallen competitie voor clubteams. Damclub Winschoten neemt hier aan deel met 1 seniorenteam, waarbij de wedstrijden worden afgewerkt op de clubavond van de thuisclub. Het welpen- en pupillenteam nemen zaterdagmiddag 15 december deel aan het NK clubteams, uiteraard in KNDB verband.