10 tal Damclub Winschoten debuteert in 1e klasse KNDB

Zaterdag 16 september gaat de Nationale Competitie van de Koninklijk Nederlandse Dambond (KNDB) voor clubteams van start in de ere-, hoofd-, eerste-, en tweede klasse, waarbij zo`n 1300 dammers in actie komen. Al deze wedstrijden voor 10 tallen beginnen klokslag 12.00 uur, waarbij het speeltempo is bepaald op “Fischer 80+ 1”. In de 1e klasse A begint de eerste ronde met de wedstrijd tussen de twee promovendi, namelijk Eye-T Webdesign O/G uit Wapenveld en Damclub Winschoten. Damclub Winschoten debuteert in deze klasse en start met een “thuiswedstrijd” in het gebouw van SV Bovenburen. Het basisteam, volgens het “blauwe” boekje bestaat uit Jan Aeilkema, Han Braakhuis, Ben Dekens, Ben Haan, Johan Mulder, Henk Prak, Katrinus Posthumus, Martin Viel, Gerco Lubberink en Geert Lubberink. Daarnaast staan Jan Starke, Marchinus Mulder, Dirk Wammes en Han Tuenter te boek als invaller. Harrie Molthoop fungeert wederom als wedstrijdleider bij de thuiswedstrijden. Winschoten streeft erna zich te handhaven in de 1e klasse.