Damclub Winschoten promoveert naar Eerste Klasse KNDB

Het 10 tal van Damclub Winschoten, dat afgelopen seizoen als 2e eindigde in de 2e klasse A, is alsnog gepromoveerd naar de Eerste Klasse A van de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB). Hier lag de fusie tussen Damcombinatie Fryslân uit Oenkerk en De Oldehove uit Leeuwarden aan ten grondslag. Na deze fusie gaat de club verder onder de naam Damcombinatie Fryslân. Hierdoor is damclub De Oldehove, die afgelopen seizoen uitkwam in de 1e klasse A, opgeheven. Damclub Winschoten gaat nu deze “open” plaats innemen. De overige noordelijke clubs in deze Eerste Klasse A zijn Roden/Leek, Ons Genoegen Drachten, MTB Hoogeveen 2. Dokkum, Heerenveen 2, Damcombinatie Fryslân 2, EDC Enschede, Bornse Damvereniging en Damkring Emmeloord.