Dammen succesvol op “Kids Fun Day’s Oldambt” in Winschoten

Dinsdag 23 t/m donderdag 25 oktober was de sporthal aan de D.U. Stikkerlaan in Winschoten het decor voor “Kids Fun Day’s Oldambt”. In deze herfstvakantie konden de basisschoolleerlingen kennis maken met diverse vormen van vrijetijdsbesteding zoals knutselen, sierraden maken, verven, schmincken en spelen op het springkussen. Daarnaast konden de liefhebbers in contact komen met diverse sporten zoals dansen, judo, kickboksen, rolschaatsen en dammen. Tenslotte gaven de politie en brandweer acte de préséance.
De crew van Damclub Winschoten mocht zich verheugen in een grote belangstelling en kon veel jongelui kennis laten maken met de damsport. Dit resulteerde tenslotte, dat een kleine 20 basisschoolleerlingen zich verder wil gaan verdiepen in het dammen. Dit krijgt zijn vervolg op woensdagmiddag 31 oktober in het gebouw van S.V. Bovenburen aan de Tromplaan in Winschoten. Deze middag staat gepland voor deze basisschoolleerlingen.

Trainingen bij Damclub Winschoten
Dinsdagavond 23 oktober kwamen de leden van de beginnersgroep in actie voor de onderlinge competitie. Daarnaast werden de jeugdige dammers bijgeschaafd in de theorie, om daarna oefenpartijen te spelen. Tenslotte kwamen de groep gevorderde dammers op woensdagavond voor de onderlinge wedstrijden. I.v.m. de herfstvakantie had de jeugdafdeling op woensdagmiddag vrijaf en was de crew aanwezig in de sporthal aan de D.U. Stikkerlaan.

Richard de Rooy - Sten Doddema 0 – 2
Anne Snoey – Grieko Kruijer 2 – 0