Nieuws Damclub Winschoten

In het gebouw van S.V. Bovenburen aan de Tromplaan zijn door de leden van Damclub Winschoten, onderstaande partijen gespeeld voor de onderlinge competitie. De beginnende dammers beten op dinsdag 1 oktober het spits af. Daarna kwam de basisschooljeugd op woensdagmiddag in actie. Woensdagavond werkten de gevorderde dammers hun partijen af. In totaal waren afgelopen week 28 leden actief binnen de vereniging. Los hier van werd zaterdag 5 oktober de eerste ronde gespeeld in de Nationale Competitie van de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB). Winschoten nam het deze ronde op tegen Troch Tinken Sterk (TTS) uit Surhuisterveen. Winschoten won deze wedstrijd met 12 – 8. Zaterdag 19 oktober volgt de “uitwedstrijd” tegen Vechtstreek Oosterveen uit Gramsbergen.

Dinsdag 1 oktober
Demi Peters -Janick Lanting 2 – 0
Dylano Stoter – Nickey Loots 2 – 0
Jamey Loots – Dewi Stubbe oefenpartij
Hermann Loots – Grieko Kruijer 0 – 2
Grieko Kruijer – Ties Willems 2 – 0
Anke Sijbesma – Yara de Veld 0 – 2
Richard de Rooy – Ties Willems 2 – 0
Grieko Kruijer – Geert Lubberink oefenpartij

Woensdagmiddag 2 oktober
Woensdagmiddag stond voor de basisschoolleerlingen in het teken van trainen, waarbij de theorie in praktijk werd gebracht.
Woensdagavond 2 oktober
Henk Prak – Demi Peters 1 – 1