Nieuws Damclub Winschoten

De leden van Damclub Winschoten zijn week 49 weer volop bezig geweest de damsport te promoten in het gebouw van S.V. Bovenburen. De dinsdagavondgroep kwam 3 december in actie met onderlinge wedstrijden en oefenpartijen. Daarnaast kwam de middelbare schooljeugd voor het opnemen van de broodnodige theoretische kennis om die later in de oefenpartijen toe te passen.

Partijen
Yara de Veld – Han Tuenter 2 – 0
Geert Lubberink – Richard de Rooy oefenpartij
Jamey Loots – Dylano Stoter 0 – 2
Nickey Loots – Ties Willems 2 – 0
Anke Sijbesma – Grieko Kruijer 1 – 1
Sten Doddema – Richard de Rooy 0 – 2
Yara de veld – Han Tuenter 1 – 1

Woensdagmiddag
Woensdagmiddag kwamen een 10 tal leden voor de theorie en oefenpartijen.

Woensdagavond
Woensdagavond kwamen de gevorderde dammers in actie voor de onderlinge wedstrijden.
Partijen

Marchinus Mulder – Ben Haan 1 – 1
Demi Peters – Jakob Pronk 0 – 2
Jan Starke – Martin Viel 0 – 2
Geert Lubberink – Jan Aeilkema 1 – 1

Zaterdag 7 december
Zaterdag kwam het tiental van Damclub Winschoten in de “thuiswedstrijd” uit tegen Heerenveen 3. Na een boeiende strijd werd het uiteindelijke 14 – 6 voor Winschoten. Daarmee staat het team uit de molenstad op de derde plaats in de 2e klasse A.
Over 2 weken gaat het 10 tal naar de “uitwedstrijd” in Mildam om tegen Heerenveen 2 aan te treden.