Nieuws Damclub Winschoten

De leden van Damclub Winschoten werkten in het gebouw van S.V. Bovenburen onderstaande partijen af voor de onderlinge competitie. De dinsdagavondgroep hadden 6 partijen namelijk:

Dinsdagavondgroep op 15 oktober
Nickey Loots - Dewi Stubbe 2 – 0
Anke Sijbesma – Richard de Rooy 1 – 1
Jamey Loots – Yara de Veld 2 – 0
Demi peters – Dylano Stoter 2 – 0
Han Tuenter – Ties Willems uitgesteld
Geert Lubberink – Grieko Kruijer 1 – 1
Richard de Rooy – Harrie Molthoop 2 – 0

De woensdagavondgroep op 16 oktober

Jilje Scheeringa – Janick Lanting afgebroken
Han Tuenter – Demi Peters 1 – 1
Henk Prak – Geert Lubberink 1 – 1

Twee clubavonden
Damclub Winschoten biedt de zowel de beginnende- als de gevorderde dammer de gelegenheid om 2 avonden in de week te dammen. De beginnende dammer is het best gebaat bij de dinsdagavond om in een eigen tempo de theorie onder de knie te krijgen.
Daarnaast kan de theorie in praktijk worden gebracht door deelname aan de onderlinge competitie, alsmede het spelen van oefenpartijen. Op de dinsdagavond komen eveneens de meeste jeugdspelers die de middelbare school bezoeken. Hierbij wordt tevens de theorie onder de loep genomen.

Woensdagavond
De woensdagavond komen de gevorderde dammers voor de onderlinge competitie, waar momenteel 13 leden aan deelnemen. De twee talentvolle jeugdspelers Demi Peters en Janick Lanting nemen eveneens deel bij de gevorderden.

Viertallen competitie
De viertallen competitie van de Oost Groninger Dambond (OGD) begint wederom in november. De deelnemende viertallen komen van DC Meeden, DC Rhederweg,
DC Veendam, DC Pekela en DC Winschoten. Winschoten werkt haar “thuiswedstrijden” af op de woensdagavond.

Nieuwe leden
Nieuwe leden, van elk niveau, kunnen bij damclub Winschoten probleemloos aanschuiven.