Nieuws Damclub Winschoten

De leden van Damclub Winschoten werkten onderstaande wedstrijden af voor de onderlinge competitie. Dinsdagavond 5 maart kwamen 18 leden op de clubavond in het gebouw van S.V. Bovenburen aan de Tromplaan.

Danny Krasnice – Richard de Rooy 1 – 1
Jamey Loots – Grieko Kruijer 0 – 2
Anke Sijbesma – Evert van Leeuwen 0 – 2
Demi Peters – Geert Lubberink 1 – 1
Sten Doddema – Dylano Stoter 2 – 0
Anne Snoey – Nickey Loots 2 – 0
Jan Starke – Janick Lanting 2 – 0
Harrie Molthoop – Tjerk Loots 2 – 0
Demi Peters – Jilje Scheeringa afgebroken

Frederik Bos simultaanseance
Dinsdag 12 maart geeft Frederik Bos vanaf 18.30 uur een simultaanseance voor de aanwezige leden, waaronder 5 jeugdleden.

Jeugdtraining op woensdagmiddag
Woensdagmiddag kwamen de jeugdleden van Damclub Winschoten naar het clublokaal voor de trainingen en oefenpartijen.

Damclub Winschoten – Rhederweg 6 – 2
Woensdagavond 6 maart werd in het kader van de viertallen competitie van de Oost Groninger Dambond (OGD) de wedstrijd Winschoten – Rhederweg gespeeld. Winschoten won met 6 – 2 en blijft voorlopig koploper van de OGD.

Gedetailleerde uitslag
Winschoten Rhederweg
1. Marchinus Mulder – Arthur Kalverboer 1 – 1
2. Jan Starke – Harrie Heidekamp 1 – 1
3. Ben Haan – Gerrit ten Seldam 2 – 0
4. Geert Lubberink – Marcel Luijten 2 – 0

Wedstrijdverloop
Ben Haan zette Winschoten op voorsprong na een zege tegen Ten Seldam, daarna maakte Geert Lubberink er 4 – 0 van met een overwinning tegen Marcel Luijten. Machinus Mulder tegen Arthur Kalverboer en Jan Starke tegen Harrie Heidekamp werd remise, dat de eindstand op 6 – 2 bracht. Winschoten neemt het 19 maart in de “uitwedstrijd” op tegen Veendam.

Halve finale NK pupillen
Zaterdag 9 maart vinden in Eindhoven, Soest en Hoogeveen de halve finales om de NK titel in de pupillenklasse plaats. Pupillen zijn leden van de KNDB die zijn geboren in 2006 t/m 2008. In totaal worden 7 ronden “Zwitsers systeem” gespeeld onder een speeltempo van “Fischer 30 min + 15 sec”. Zaterdag 9 maart worden 4 ronden afgewerkt en 23 maart de resterende 3 ronden. Uit elke groep plaatsen de nummer 1 t/m 5 zich voor de finale die in de meivakantie van 29 april t/m 4 mei wordt gespeeld in Den Haag. Tevens heeft de kampioen van vorig jaar zich rechtstreeks geplaatst voor de finale. De overige 2 keuzeplaatsen worden aangewezen door de Commissie Trainingen. Derhalve bestaat de finale uit 18 deelnemers.