Provinciaal Gronings Kampioenschap dammen start 25 september in Winschoten

Het persoonlijk Provinciaal Kampioenschap dammen van Groningen gaat dit seizoen van start met 6 deelnemers in de hoofdklasse en 9 deelnemers in de 1e klasse. De spelers zijn afkomstig van de Damclub Roden/Leek, Damvereniging Warffum, Provinciaal Gronings Tiental (PGT), Damgenootschap Het Noorden, DC Ons Genoegen Middelstum en Damclub Winschoten. In beide klassen wordt een zogenaamd rondtoernooi gespeeld, onder een speeltempo van “Fischer 40 + 1”. De speellocaties zijn het Jannes van der Wal Denksportcentrum in Groningen, Huiskamercafé in Warffum en het gebouw van S.V. Bovenburen in Winschoten.

Programma 1e ronde op woensdag 25 september in Winschoten

Hoofdklasse
Berend Plijter – Nico Werkman
Jouke de Haan – Jakob Pronk
Floris Tol – Danny Staal

1e klasse
Jan Starke – Fenno Werkman
Jack Westerdijk – Anko Sterenberg
Han Tuenter – Klaas Tillema
Rudolf Schwab – Eddy Groenhagen (op donderdag 19 september in Warffum)
Folkert Eerdmans vrij

Drie deelnemers Damclub Winschoten
Damclub Winschoten neemt met drie deelnemers deel aan dit kampioenschap, namelijk in de hoofdklasse Jakob Pronk uit Winschoten. In de 1e klasse nemen deel Jan Starke uit Oude Pekela en Han Tuenter uit Westerlee.