Damclub Winschoten koploper Oost Groninger Dambond na 6 – 2 zege tegen Damclub Meeden

Woensdagavond 15 januari stond de “sleutelwedstrijd” in de OGD viertallen competitie tussen Winschoten en Meeden op het programma. Beide teams waren namelijk nog ongeslagen en hadden tot dan een 100% score behaald. Het team van Meeden was daarom op volle “oorlogssterkte” naar de Molenstad afgereisd om deze ongeslagen status te behouden. Het pakte echter voor Meeden in het gebouw van S.V. Bovenburen iets anders uit. Jilje Scheeringa, al enige tijd lid van Winschoten, stak in een goede vorm en wist topspeler Egbert Wierenga te verrassen met een damzetje, dat de basis vormde voor de latere zege. Jakob Pronk maakte er 4 – 0 van na een gedegen overwinning tegen Feiko Stoppels. Vervolgens kon teamleider Jan Starke rustig de remisehaven binnen varen tegen Bert Kor en stelde met de tussenstand op 5 – 1, te eindzege veilig. Tenslotte bracht Marchinus Mulder, als nestor van het Winschoter team, met een puntendeling, tegen Klaas van der Laan de eindstand op 6 – 2. Met deze zege is Winschoten koploper van de Oost Groninger Dambond en staat Meeden op de tweede plaats. Goede derde is Damclub Pekela. Volgende week staat de 5e ronde op het programma, hiermede wordt de eerste competitiehelft afgesloten. Begin februari starten de returnwedstrijden.

Gedetailleerde uitslag
Winschoten - Meeden