Damclub Winschoten – DCH Heerenveen 2 8 – 8

Zaterdag 3 oktober werd de 2e ronde in de Nationale damcompetitie van de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) afgewerkt. Daarbij ontving Damclub Winschoten in Zalencentrum Lamain DCH Heerenveen 2. De nummer 4 en 5 van vorig seizoen kwamen uiteindelijke tot een 8 – 8 gelijkspel. Met deze uitslag zijn Winschoten en Heerenveen voorlopig terug te vinden in de middenmoot van de 2e klasse A.

Uitslagen 2e klasse A

DV Warffum               – DG Het Noorden 2 Groningen         8 – 8

SSS Kampen              – Huizum Fryslân CT                         9 – 7

Winschoten                 – DCH Heerenveen                           8 – 8

Wedstrijdverloop

Heerenveen opende de score na verlies van Jan Starke tegen Eake Roosma 0 – 2. Even later maakte Katrinus Posthumus echter de gelijkmaker na winst tegen Martin Boersbroek 2 – 2. Daarna liep Winschoten uit naar 4 – 2 na een winstpartij van Jan Aeilkema tegen Wim van der Molen 4 – 2. Heerenveen kwam weer langszij na een verlies van Marchinus Mulder tegen Anne Dekker, 4 – 4. Marchinus wist op een gegeven moment zijn twee schijven voorsprong niet om te zetten in winst en verloor nog onverwacht. Janick Lanting pakte vervolgens een goede puntendeling tegen Jelle Jongsma, 5 – 5. Daarna kwamen ook Geert Lubberink en Marten Zijlstra remise overeen, 6 – 6.  Ben Haan en Riekele Veldstra maakten er na een gelijkspel 7 – 7 van. Tenslotte werd de laatste partij van Han Tuenter tegen Iepie Poepjes – Koopman eveneens remise wat de eindstand op 8 – 8 bracht.

Stand 2e klasse A

1. SSS Kampen                           2 – 3    17 bp