“Dam-instuif” op woensdagmiddag 7 september in Winschoten

Het nieuwe damseizoen 2022 – 2023 bij Damclub Winschoten wordt woensdagmiddag 7 september ingeluid met een dam-instuif voor basisschoolleerlingen. Deze introductie vindt plaats van 14.00 uur tot 16.00 uur in het gebouw van S.V. Bovenburen aan de Tromplaan 86 in Winschoten. Het ledental bij de  jeugdafdeling  van Damclub Winschoten is namelijk, na twee jaar corona, flink gereduceerd waardoor het bestuur dit met een flinke “boost” weer wil gaan opkrikken. Op deze dam-instuif voor basisschoolleerlingen vanaf groep 4 t/m 8 worden de liefhebbers enthousiast gemaakt voor deze denksport. Om meer inzicht in de damsport te krijgen gaan natuurlijk eerst de spelregels de revue passeren, waarbij de liefhebbers worden betrokken bij de uitleg. Deze uitleg wordt namelijk verzorgt door enkele leden van Damclub Winschoten. Daarna mogen de leerlingen naar hartenlust oefenpartijtjes spelen. Vervolgens mogen de liefhebbers de eerste 3 weken oefenen, zonder financiële verplichtingen. De lestijden zijn vanaf 14 september van 15:00 tot 16:00 uur. Er wordt dan sowieso aandacht besteedt aan de opbouw van een partij en leerzame basisprincipes van deze denksport. De leerlingen worden overigens onderwezen door gediplomeerde leden van Damclub Winschoten.

Schooldamtoernooi Regio Oost Groningen

Woensdagmiddag 28 september staat het 9e “scholendamtoernooi” voor de welpen, groep 4 t/m 6 op de wedstrijdkalender, met aansluitend op woensdagmiddag 12 oktober voor pupillen groep 7/8. Misschien nog een tip voor leerlingen die deelnemen aan het “scholendamtoernooi” om vrijblijvend te kunnen oefenen in het gebouw van S.V. Bovenburen op de woensdagmiddagen van 15.00 tot 16.00 uur.