Damclub Winschoten actief bij “Zomerspelen Bad Nieuweschans”

De grote vakantie voor de schoolgaande kinderen wordt, dit jaar, in Bad Nieuweschans afgesloten met een zogenaamd Zomer speelweek. Deze activiteit wordt georganiseerd door “Kids Fun Day’s Oldambt” en vindt woensdag 28 en donderdag 29 augustus plaats op het terrein van de plaatselijk voetbalclub V.V. Bad Nieuweschans. Vanaf 13:00 uur kunnen de liefhebbers kennis maken met een diversiteit aan sportaanbiedingen zoals voetbal, volleybal, handbal, hockey, maar ook knutselen is mogelijk. Daarnaast wordt er een zogenaamd “Denksportplein” gecreëerd en geven Schaakclub Van der Linde uit Winschoten en Damclub Winschoten beide acte de préséance. Op deze laagdrempelige manier kunnen de liefhebbers in contact komen met diverse sportonderdelen. Tevens worden de aanwezigen in de gelegenheid gesteld om in alle rust, bij zowel het schaken als dammen, een oefenpartijtje te spelen, waarbij in de “stand” de nodige informatie kan worden ingewonnen.

Demonstratiebord Dammen
Als “publiekstrekker” wordt door Damclub Winschoten donderdag 29 augustus het grote demonstratiebord van 3 bij 3 meter ingezet om nog meer aandacht te vragen voor het dammen. Het aanwezige kader is vanzelfsprekend bereidt de “ins en outs” van het dammen te belichten.