Zondag 8 september “Denksportfestijn” in Blauwestad

Zondagmiddag 8 september staat de Wilgenborg, aan de Elfenbank in Blauwestad, in het teken van een “Denksportfestijn”. Hierbij geven Schaakclub Van der Linde uit Winschoten en Damclub Winschoten acte de préséance en gaan gezamenlijk in de Wilgenborg hun sport promoten. Dit “Open” dam- en schaaktoernooi speelt zich af op gewone borden. Daarnaast worden 3 zogenaamde Dam/Schaaktafels onthult, waarop permanent een partijtje kan worden gespeeld. Vanaf 12:30 uur kunnen liefhebbers zich inschrijven voor het toernooi en om 13:30 uur wordt door wethouder Jurrie Nieboer, van de gemeente Oldambt, de opening verricht.

Samenwerken denksporten
Zondag 26 mei trokken beide denksportverenigingen uit Winschoten reeds succesvol op, bij de “Dag van het Park” in het Winschoter Stadspark, en willen hier de 2e zondag in september een vervolg aan geven. Zowel jong als oud kunnen hier gratis aan deelnemen. De Wilgenborg staat overigens aan het einde van de Pieter Smitbrug, dit is de loop- en fietsverbinding tussen Winschoten en Blauwestad.