Provinciaal Groninger sneldamtitels voor senioren

Zaterdag 10 mei wordt in hotel, café, restaurant “Spoorzicht” in Warffum gespeeld om de Provinciaal Groninger Sneldamtitels voor senioren. Onder auspiciën van de Provinciaal Groninger Dambond, ligt de organisatie bij de plaatselijke Damvereniging Warffum. Alle leden die zijn aangesloten bij de PGD, NNDB, OGD, BZN en DVK zijn hiervoor geïnviteerd. Alleen de KNDB leden van Damgenootschap “Het Noorden” uit Groningen, Provinciaal Gronings Tiental uit Delfzijl, Houdt Stand Hoogezand, DC Middelstum, DV Warffum en
DC Winschoten kunnen zich plaatsen voor het Nederlands Kampioenschap op zaterdag 14 juni in het Denksportcentrum in Utrecht. Er wordt gestreden in 3 rating categorieën namelijk boven de 1100, 900 tot 1100 en tot 900 punten. Het speeltempo is vastgesteld op “Fischer” 5 + 5. D.w.z. 5 basisminuten aangevuld met 5 seconden bonus per zet. Saillant detail is nog dat vorig jaar geen enkele speler met een rating tot 900 punten zich liet inschrijven voor de provinciale Groninger kampioenschappen. Door deze opengevallen plaats, wees de KNDB op reglementaire gronden een andere provincie aan, om een extra dammer afvaardigen.