DC Winschoten kampioen massadamkamp OGD

De traditionele massadamkamp in MFC “De Binding” in Oude Pekela is deze editie een prooi geworden voor Damclub Winschoten. In dit viertallen toernooi legde het 1e team van DC Winschoten, met een 100% score, beslag op de eerste plaats. Het 2e team pakte verrassend zilver, nipt voor Veendam. DC Meeden, DC Veendam, DC Rhederweg, DVK Groningen, DC Pekela en DC Winschoten waren door de Oost Groninger Dambond geïnviteerd. Daardoor kon voorzitter Gerard Tebbenhof uit Bellingwolde, dinsdagavond 18 november, 36 dammers verdeeld over 9 teams welkom heetten. Onder een speeltempo van 50 zetten in 90 minuten, koppelde OGD wedstrijdleider Bé Brakels uit Ter Apelkanaal elke teamlid aan een andere club. Het kampioensteam van DC Winschoten bestond uit Henk Prak, Ben Dekens, Ben Haan en Jacob Pronk. Met dit kampioenschap prolongeerden de Winschoters de titel van de afgelopen drie jaar. Voorzitter Gerard Tebbenhof van de OGD en Bé Brakels reikten na afloop de prijzen uit. Dit toernooi mocht zich verheugen in een grote publieke belangstelling.

Wedstrijdverloop
Het kwartet dammers Jacob Pronk, Henk Prak, Ben Dekens en Ben Haan van Winschoten 1 haalden de maximale score tegen respectievelijk Lo de Hei (DVK Groningen), Bert Begeman (DC Pekela), Johannes Bultena ( DC Veendam 2) en Albert Moorlag (DC Veendam 1 ). Het 2e team van DC Winschoten legde verdienstelijk beslag op de 2e plaats met 6 punten. Het team dat bestond uit Johan Mulder, Gerco Lubberink, Jan Starke en Martin Viel speelden tegen respectievelijk Peter Bakker (DVK Groningen), Herman Mulder (Veendam 1) Grofsmid (Veendam 2) en Henk Doedens ( Meeden) Martin Viel won via de “tric-traclijnen” van Henk Doedens en Johan Mulder combineerde tegen Peter Bakker ( DVK Groning rating 983) de winst naar zich toe. Maar de grootste pluim was dit keer voor opkomend talent Gerco Lubberink uit Winschoten. Hij wist hierbij de sterke Herman Mulder uit Ter Apel (rating 1111) te verslaan. Alleen Jan Starke nam een onjuiste afwikkeling tegen Grofsmid uit Veendam en incasseerde een nederlaag. Het derde team van Winschoten liet tenslotte 2 remises aantekenen door Dirk Wammes en Marchinus Mulder, tegen respectievelijk Albert Bolwijn (Veendam 3) en Henk Veldman (Meeden) Wim Westerbeek en Richard de Rooy konden (nog) geen positief resultaat laten aantekenen tegen respectievelijk Hartman (Pekela) en C. Nshimiyimana (Veendam 3)

Eindstand massadamkamp OGD

1. Winschoten 1 8 punten