Geert Lubberink 1e op Paasdamtoernooi in Warffum

Op het traditionele Paasdamtoernooi in Warffum is Geert Lubberink uit Winschoten als 1e geëindigd in de eerste klasse. In café-restaurant “Bij Moeders” in Warffum kon voorzitter Eddy Groenhagen van de plaatselijke damvereniging DV Warffum, vrijdagavond 35 damliefhebbers verwelkomen, die werden ondergebracht in hoofd-, 1e -, 2e – en jeugdklasse. Daarnaast was er plaats voor de beginnende dammer, in de z.g. huisdammersklasse.
Op dit gongdamtoernooi was het speeltempo 10 seconden per zet. Damclub Winschoten was in “Het Hogeland” vertegenwoordigd met Richard de Rooy, Jan Starke, Gerco Lubberink en Geert Lubberink. Jan Starke uit Oude Pekela kwam tot een keurige derde plaats in de tweede klasse en Geert Lubberink pakte verrassend de 1e prijs in de 1e klasse. Richard de Rooy uit Wedde en Gerco Lubberink uit Winschoten vielen niet in de prijzen. Het toernooi werd gewonnen door hoofdklasser Nico Werkman uit Baflo. De prijzen bestonden uit Paas gerelateerde producten.

Puntentelling
De puntentelling week af van de conservatieve methode van winst 2 punten, remise 1 punt.
Op deze avond werd een winstpartij beloond met 3 punten en een meerderheidsremise 2 tegen 1 punt, voor diegenen met meerdere stukken. Hierbij gold een dam voor één stuk.
Een gelijkwaardige remise werd derhalve 1½ – 1½.

Eindstand Hoofdklasse A

1. Nico Werkman Baflo