WK dammen in Emmen

Het WK dammen voor senioren in Emmen heeft een aanzuigende werking op dammend Nederland. Hotel Ten Cate fungeert t/m 25 november als “thuisbasis” voor de wereldtop. Om een breed publiek te laten genieten van de damsport is de organisatie er in geslaagd, zaterdag 21 november, als “bijprogramma” een 3 tal toernooien te organiseren in het nabij gelegen Woonwijkcentrum Holdert. Om 10.00 uur start in het atrium van Holdert een sneldamtoernooi voor clubviertallen en op hetzelfde tijdstip begint het Derk Venema Toernooi (DVT) voor beginnende dammers. Om 13.30 uur schuiven de jeugdige dammers achter de borden voor de 1e Regio-cup Noord. Het WK programma kent die zaterdag een dubbele ronde. Damclub Winschoten neemt aan alle drie toernooien deel, namelijk met 1 team bij de clubviertallen, 7 leden aan het DVT toernooi en een 12 tal jeugdleden bij de Regio-cup.