Thijmen Sibma geslaagd voor damdiploma “Wiersma zwart”

De 10 jarige Thijmen Sibma uit Blijham is woensdag 10 februari geslaagd voor het officiële KNDB damdiploma “Wiersma Zwart”. Dit KNDB diploma is het derde in een reeks van 9, waarbij het examen werd afgenomen in het gebouw van SV Bovenburen in Winschoten. Begin seizoen 2015-2016 is Thijmen zich gaan verdiepen in het theoretische gedeelte, wat noodzakelijk is om het examen goed te doorstaan. Na deze mijlpaal gaat Thijmen Sibma zich samen met de overige gezinsleden Merel, Jari en Stan voorbereiden op de vervolgstudie, het “Sijbrands wit” gedeelte. Dit wordt eveneens gegeven op de jeugdafdeling van Damclub Winschoten. De 12 jarige Kyra van Driel uit Heiligerlee en de 12 jarige Britt Jeths uit Vriescheloo zijn dezelfde middag geslaagd voor het proefexamen “Wiersma zwart” en mogen derhalve volgende week op, voor het echte examen.

20160210_140051 (1)