Nationale damcompetitie 2e klasse A

De nationale damcompetitie begint zaterdag 20 september 2014. De competitie bestaat uit een ereklasse, 2 hoofdklasse groepen, drie eersteklas groepen en vijf 2e klas groepen,
Waarbij als basis elke groep bestaat uit 12 tientallen. De noordelijke 2e klasse A bestaat seizoen 2014-2015 echter uit 10 verenigingen, waarbij de wedstrijddagen altijd vallen op een zaterdag. Alle wedstrijden beginnen klokslag 12.00 uur onder een speeltempo van “Fischer 80 + 1”. D.w.z. 80 basisminuten en aangevuld met 1 bonusminuut per zet. Damclub Winschoten dat zich onlangs aansloot bij de KNDB, neemt met een senioren 10 tal deel in de 2e klasse A. De “thuiswedstrijden” in Winschoten worden afgewerkt in het gebouw van de plaatselijke speeltuinvereniging Bovenburen. De penningmeester van Damclub Winschoten heeft momenteel 41 dammers op de ledenlijst staan. (21 senioren en 20 jeugdleden).

2e klasse A
BEGB Britsum
De Oldehove 2/DC Huizum 2 (CT) Leeuwarden
Damcombitnatie Fryslân 2 Wanswerd
Heerenveen 2
Provinciaal Gronings Tiental (PGT) Delfzijl
Roden/Leek 2
SDC Sneek
Troch Tinken Sterk (TTS) Surhuisterveen
DV Warffum
DC Winschoten

CT betekent combinatieteam. Dit is een besluit van de KNDB om verenigingen met te weinig leden de kans te geven (toch) in de landelijke klasse uit te komen met een senioren 10 tal.