Gerco Lubberink pakt brons in ratinggroep Mello Koolmantoernooi

De 19 jarige dammer Gerco Lubberink uit Winschoten pakte afgelopen zaterdag op het Mello Koolman toernooi in Groningen de 3e prijs in de ratinggroep tot 950 punten. Sinds 1985 staat dit damtoernooi op de wedstrijdkalender van de KNDB en wordt georganiseerd door Damgenootschap “Het Noorden” uit Groningen. Deze editie hadden zich 50 dammers ingeschreven, waaronder de 2 Internationale Grootmeesters Pim Meurs en Roel Boomstra. Traditiegetrouw worden op de vrijdagavond 3 en de zaterdag erop 6 wedstrijden afgewerkt, volgens het “Zwitsers” systeem. Hierbij worden de dammers na elke ronde gekoppeld aan een speler met hetzelfde aantal punten. Het speeltempo bedroeg 30 minuten per speler/partij. Virtueel waren de spelers in 5 groepen ingedeeld qua rating. Algeheel kampioen werd Roel Boomstra uit Emmen, tweede Pim Meurs uit Culemborg en 3e Jan van Dijk uit Leeuwarden. In de rating groep tot 950 punten ging Gerco Lubberink uit Winschoten met de 3e prijs huiswaarts. Zijn score was 8 punten uit 9 wedstrijden. De prijzen werden uitgereikt door Danny Staal en Michiel Kroesbergen van de organiserende vereniging.