Jeugd damclub Winschoten debuteert in ½ finale NK Pupillen

Amanda en Karsten Lich uit Winschoten en Niels Schuur uit Beerta debuteerden afgelopen 2 weken in de halve finale om de persoonlijke Nederlandse damtitel in de pupillencategorie.
In de damwereld zijn pupillen geboren in 2002, 2003 en/of 2004. Deze halve finale werd afgewerkt in “Het Knooppunt” in Hoogeveen onder leiding van jeugdleider Gerard Bruins van de organiserende damclub HDC uit Hoogeveen. De andere twee ½ finales werden afgewerkt in Heerhugowaard en Culemborg. Uit elke groep plaatsten de nrs 1 t/m 5 zich voor de finale in Den Haag. Onder een speeltempo van “Fischer 30+15” werden 7 ronden “Zwitsers” systeem afgewerkt. In de laatste drie ronden wist Niels nog 4 punten te vergaren. Daarentegen bleven de tweeling Amanda en Karsten op 2 punten staan. Kampioene in Hoogeveen werd plaatselijke favoriet Nicole de Vries met 12 punten uit 7 partijen. De prijzen werden na afloop uitgereikt door Eva Houtjes uit Heerde van de KNDB. In totaal hadden zich 66 jongens en meisjes ingeschreven voor deze halve finales. Hierbij was Hoogeveen “hofleverancier” met 9 deelnemers. Amanda, Karsten en Niels zin alle drie lid van Damclub Winschoten.
IMG_2845 (1)