Vier jongelui geslaagd voor 1e damdiploma

In het gebouw van SV Bovenburen in Winschoten zijn woensdagmiddag 16 december Sarah Bos uit Oude Pekela, Olaf Gelderloos uit Blauwestad, Julian Emmelkamp uit Heiligerlee en Wesley van Prooijen uit Winschoten geslaagd voor het Van der Wal damdiploma. Afgelopen week hebben alle vier het proefexamen met een voldoende afgesloten, waardoor ze goed voorbereid aan het examen konden beginnen. Het examen omvatte de grondbeginselen van het dammen, waarbij alle vragen betrekking hadden op het Van der Wal theorieboek. Het examen werd afgenomen door jeugdleider Harrie Molthoop van Damclub Winschoten. De eerste woensdag in het nieuwe jaar gaan alle vier op voor het “Wiersma wit” diploma. De stof voor dit diploma gaat wat dieper in op de theorie. Daarnaast zijn jeugdtoernooien van eminent belang om het geleerde in praktijk te brengen. Alle vier zitten op de jeugdafdeling van Damclub Winschoten samen met de andere 14 clubgenoten.

IMAG0536 (1)