Richard de Rooy kampioen beginnersgroep Damclub Winschoten

De 34 jarige Richard de Rooy uit Wedde is kampioen geworden van de onderlinge competitie bij Damclub Winschoten in de beginnersgroep. Goede tweede werd Wim Westerbeek uit Winschoten en plaatsgenote Anke Sijbesma eiste de 3e plaats voor zich op. Het afgelopen seizoen is op de jaarvergadering besloten de leden onder te brengen in een zogenaamde “beginnersgroep” en een “gevorderdengroep”. De hierdoor ontstane beginnersgroep werd oorspronkelijk gevormd door een 12 tal beginnende dammers die worden begeleid door Harrie Molthoop. In de loop van het seizoen moesten noodgedwongen enkele leden om gezondheidsredenen verstek laten gaan. Maar gemiddeld namen toch een 7 tal leden acte de preseance op de clubavond die standaard begon met een gedeelte theorie. Naderhand werden er partijen voor de onderlinge competitie afgewerkt. Overigens, de gevorderdengroep bestond hierdoor uit 16 spelers en werd gewonnen door Jakob Pronk.

Eindstand onderlinge competitie beginnersgroep

1. Richard de Rooy Wedde
2. Wim Westerbeek Winschoten
3. Anke Sijbesma Winschoten
4. Grieko Kruijer Wedderveer
Cor Santifort Bad Nieuweschans
Anne Snoey Midwolda
Edzo Luttjeboer Blijham

Met de aantekening dat Harrie Molthoop bij een oneven aantal leden op de clubavond
“meedraaide” in de onderlinge.
IMAG0800 (1)