Drie leden DC Winschoten naar NK sneldammen

Zaterdag 11 juni is het Nationaal Denksportcentrum “Den Hommel” in Utrecht het decor voor het Nederlands Kampioenschap sneldammen in alle categorieën. Via de provinciale kampioenschappen nemen een 180 dammers het tegen elkaar op in de categorieën: welpen, pupillen, aspiranten, junioren en senioren. De senioren kennen daarbij een dames- en een herenafdeling. Alleen de heren zijn onderverdeeld in 3 categorieën, namelijk spelers tot 900 ratingpunten, 900 tot 1100 punten en de categorie boven de 1100 ratingpunten. In de Domstad geldt zaterdag een speeltempo van “Fischer 5 + 5”. Damclub Winschoten is met drie leden vertegenwoordigd, namelijk de 10 jarige Demi Peters uit Bad Nieuweschans bij de welpen, Jan Starke uit Oude Pekela bij de senioren in de C-categorie tot 900 ratingpunten en tenslotte Geert Lubberink uit Winschoten komt uit in de B-klasse 900 – 1100 ratingpunten.