Damclub Winschoten huldigt kampioenen

Op de algehele ledenvergadering van Damclub Winschoten in het gebouw van Speeltuinvereniging Bovenburen zijn op de laatste dinsdag in augustus de kampioenen van het afgelopen seizoen gehuldigd. Kampioen bij de beginnersgroep werd Richard de Rooy uit Wedde, tweede Wim Westerbeek uit Winschoten, 3e Anke Sijbesma uit Winschoten en 4e Grieko Kruijer uit Wedderveer. Clubkampioen bij de gevorderden werd Jakob Pronk uit Winschoten. Plaatsgenoten Henk Prak en Ben Dekens werden respectievelijk 2e en 3e. Hiermede prolongeerde Jakob Pronk zijn titel.

Beginnersgroep
Omdat de aansluiting met de ervaren clubdammer bij damclub Winschoten niet optimaal was, werd het afgelopen seizoen, begonnen met een zogenaamde beginnersgroep. Deze constructie bleek een “schot in de roos” en wordt vol overgave voortgezet. De huidige groep beginners bestaat momenteel uit 8 leden. De nieuwe leden komen in een aparte groep om in alle rust de grondbeginselen van het dammen eigen te maken.