Damclub Pekela – Damclub Winschoten 4 – 4

In de 1e klasse van de Oost Groninger Dambond (OGD) is dinsdagavond 8 november de wedstrijd Pekela tegen Winschoten geëindigd in een 4 – 4 gelijkspel. Plaats van handeling was MFC “De Binding” in Oude Pekela. In deze viertallencompetitie wordt de 1e klasse gecompleteerd met Meeden 2 en Veendam 2. Het speeltempo is vastgesteld op 50 zetten in 90 minuten. Na de tijdcontrole krijgt elke speler nog 15 minuten bedenktijd om de partij uit te spelen. Overigens, gemiddeld duurt een partij tussen de 55 en 60 zetten. Om tenslotte “salonremises” te mijden mag pas, na het voltooien van de 40e zet, een remisevoorstel worden gedaan. De hoofdklasse van de Oost Groninger Dambond wordt gevormd door DVK Groningen, Meeden, Veendam en Rhederweg. Damclub Winschoten komt naast de OGD, tevens uit in de Nationale Competitie van de Koninklijke Nederlandse Dambond (KNDB) en wel in de 2e klasse A. De OGD kent 4 tallen, de KNDB daarentegen 10 tallen.

Gedetailleerde uitslag
Damclub Pekela - Damclub Winschoten